Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
ÉVÉRTÉKELÉS - JÖVŐTERVEZÉS
#goodby2022
#hello2023
2022. december 28.
2022 utolsó napjait arra szántam, hogy értékeljem, mi volt, ami hozzásegített a 2,5-szeres növekedéshez,
és hogy szembenézzek azokkal a tényezőkkel, amik hátráltattak, vagy jobban fel kellett volna rájuk készülnöm.
Ez nem csak ennek az évnek a tanulsága, hanem egyben a vállalkozásom első 5 évének is az összefoglalója.
A növekedés okai 1.
1. kommunikáció
Pénzügyi jövőtervezőként tisztában vagyok azzal, hogy kulcsfontosságú a cégem és a magam kommunikációja. Erről írtam már korábban itt és itt, de még biztos, hogy fogok erről írni és beszélni, mert ezen áll vagy bukik a siker!
Miből gondolom ezt? Mert ahogy fejlődtem ebben, úgy nőtt a bevételem!
- A vállalkozásom elindulásakor még csak azt tudtam, hogy van egy rendkívül értékes tudás a birtokomban. Próbáltam ezt a magam akkori szintjén kommunikálni, készítettem pár weboldalt, amit én össze tudtam kattingatni – baráti segítséggel ezek egész jól sikerültek, és elkezdett a dolog némi pénzt hozni.
- Kapcsolataimon keresztül szert tettem néhány hosszabb távon együttműködő ügyfélre is.
- Ezek meghozták a sikereket, referencia-munkák lettek, és már volt EREDMÉNY, amit tovább tudtam kommunikálni.
- Ezt rendszeressé tettem, egyre több felületen kommunikáltam, így jutottam el arra a szintre, hogy most már nem én nyomulok, hanem engem keresnek, ha a vállalati pénzügyeken, pénzgazdálkodáson kell igazítani!
Abszolut van még hová fejlődnöm, és a #2023 évem egyik mottója ez lesz:
“Hallasd a hangod!”
A növekedés okai 2.
2. partneri együttműködés
Vehetjük ezt személyzeti kérdésnek is, hisz egyéni vállalkozó vagyok, minden feladat az enyém, de mivel nem vagyok minden területen szakértő („csak” a pénzügyekben), igenis szükségem van segítségre. Persze egy partner nem klasszikus alkalmazott, de nem is a „főnök-beosztott viszony” egy sikeres együttműködés alapja – szerintem.
Erre a szintre azonban fel kellett nőnöm.
Ahogy írtam az előbb, kezdetben még a weboldalt is én csináltam. Aztán amikor egy egész napi munkám elszállt egy pillanat alatt, és ott zokogtam elkeseredettségemben a gép előtt, akkor eldöntöttem, hogy ez így hosszú távon nem mehet tovább, mert csak az időm és energiám vesztegetem.
Elkezdtem hát keresgélni
- webest
- marketingest
- szoftverfejlesztőt
- új webest
- új marketingest
- új szoftverfejlesztőt
- új webest
- új marketingest
- új szoftverfejlesztőt, és így tovább,
- míg végül megtaláltam az emberemet és a szoftvert, aki és ami kiszolgálja az összes elvárásomat a vállalkozásom pénzügyileg legkritikusabb pontjain.
Bár most így év végén elég sok ajánlat jött szembe, és volt, akikkel beszélgettem is egy lehetséges együttműködésről, de végül nem volt nehéz a SZÁMOK alapján eldönteni, hogy ez a mostani egy olyan sikeres együttműködés, amit folytatni érdemes.
Jut eszembe, neked vannak objektív mérőszámaid, amik segítenek ilyen döntési szituációkban?
Ha nincsenek, akkor ezzel kell kezdened az új évet! >>>
Mivel eddig is sokszor segítettek a mérőszámok abban, mikor hol kell ráerősíteni valamire, a #2023 évem másik mottója továbbra is ez lesz:
“Figyeld a mérőszámokat!”
Hátráltató tényezők 1.
1. adózási környezet
Amíg alkalmazottként egyfajta védettség alatt végeztem a munkámat, nem éreztem a bőrömön az adózás finomságainak jelentőségét vagy nyomását. Nos, az elmúlt években vállalkozóként igencsak más nézőpontot kellett felvegyek.
Ma már értem a jelentőségét az adózási kockázatoknak, a helytelen adózási forma választásnak, és engem is érintenek a hirtelen változások.
Mondjuk ezzel kapcsolatban azért jócskán „szerencsém” is van, hiszen egy könyvelőirodában is dolgozom, ahol csak a szomszéd asztalhoz kell átszólnom, és máris megvan a válasz a kérdésemre.
És van az a nagyságrend, amikor érdemes újra-kalkulálni ezeket a számokat.
A 2023-as számaimat már kikalkuláltam, de ahhoz, hogy ne jöjjek zavarba a gyors változásoktól ahhoz több lehetőségre van szükségem. Ezért ez az év az ésszerű kockázatmegosztás éve lesz. Az ehhez kapcsolódó irányelvem pedig:
“Ne félj növekedni!”
Hátráltató tényezők 2.
2. lezáratlan tevékenységek és kapcsolatok
Nem csak vállalkozóként, hanem a magánéletben is rendkívül frusztráló ez a szó: MAJD!
A halogatás egy átok!
Hidd el, nekem sem könnyű szembenézni néhány helyzettel, nekem sem mindig jön azonnal a megfelelő válasz, és van, hogy a lustaságom okán nem végzek időben a feladataimmal.
Igen, olyan is van, hogy elnéző vagyok. Aztán előbb-utóbb rájövök, hogy olyanokon agyalok, rágódok és törpölök, amiket már rég le lehetett volna – és le is kellett volna – zárni.
Épp ezért a #2023 vezérelve ez lesz számomra:
“Végezd el most!”
Azért összességében a 2022 nagyon jó évem volt és fantasztikus első 5 évet ünnepelhetek.
Hosszútávú együttműködések alakultak ki a jó eredmények mentén, miközben hihetetlen távlatok nyíltak meg előttem, amikben bőven van potenciál.
Nekem ez az értékelés segített abban, hogy
- lezárjak olyan tevékenységeket, amik a befejezéshez közel vannak,
- lekapcsoljak olyan terheket, amiket nem akarok átvinni az új évre
- megtervezzem, mire és hogyan készüljek fel jobban, hogy „bírjam a gyűrődést”
- és hogy ne csak a következő hónapot lássam, hanem igaznak tudjam elfogadni a magam számára, hogy a jövő véget nem érően csodálatos.
A startvonalnál állva nincs is jobb, mint egy tiszta lap!
Hiszen azt írsz, rajzolsz, álmodsz rá, amit csak akarsz!
Kívánom, hogy a jövő évben érj el legalább olyan sikereket, mint én, és növekedj legalább 2,5x akkorára a vállalkozásoddal, mint most!
Ha ebben segítség kell, írj egy e-mailt ide: info@mogyorosiagnes.hu, hívj a +36705265576 számon, vagy jelentkezz itt az oldal alján lévő űrlapon egy kötelezettségmentes konzultációra.
BOLDOG ÚJ ÉVET!
Ha hasznosnak találtad a bejegyzésemet, oszd meg másokkal is.
© 2022, Mogyorósi Ágnes
Minden jog fenntartva!