KOMMUNIKÁCIÓ és BEVÉTEL #1

2022. december 13.

A napokban említettem, hogy több összefüggés is van a bevételed és a kommunikációs szinted között.

Íme az első: a JELENTÉSTARTALOM.

ÉRTED? Jó. És mit GONDOLSZ róla?

Nem akarok túl tudományos lenni, de biztos vagyok benne, hogy vannak jelek, szimbólumok, amikről tudjuk, hogy pontosan mit jelent, mégis eltérő reakciókat vált ki belőlünk.

Itt van például ez: ♻️

Valami környezettudatos, újrahasznosító, visszaforgatott dologról van szó, amikor ezt látod egy csomagoláson, de elég ebben a témában egy icuri gondolatot leírnod a facebookon, millió és egy pártolód és ellenződ lesz, lesz, aki kinevet és lesz, aki nem is érti, miről beszélsz, ez miért fontos.

Pontosan ugyanilyen eltérő vélemények övezik ezt a szimbólumot is:💲

Én válogatás nélkül olvasom a kommentelőimet, biztosíthatlak, néha NAGYON MÁS az, amit én mondani szeretnék, és az, amit megért belőle a másik fél, és ez természetesen nem hoz bevételt a számomra. Hogy is venné meg a könyvemet valaki olyan, aki szerint egy vállalkozó csak kizsákmányolja az embereit, vagy az, aki szerint pénzt csak csalással lehet szerezni? Ő nem akar csaló lenni 🙂

Az, aki megérti azt a mondanivalómat, hogy léteznek hatékony és etikus módszerek és vezetői eszközök egy vállalkozás nyereségessé tételéhez, és ezeket meg lehet ismerni, meg lehet tanulni használni ezeket, az le fog ülni velem egy kötetlen beszélgetésre. 

Hogyan csinálják ezt a nagy márkák?

A nagy márkák által forgalmazott termékek (pl. Apple, Rolex, Maserati) nem feltétlenül azért kerülnek többe, mert annyival többek vagy jobbak, hanem azért, mert

  • sokszori
  • egyszerű és
  • nagyon pontos kommunikációval

kialakítottak magukról egy olyan jelentéstartalmat, ami magas színvonalat, időtállóságot, státuszt, minőséget és értéket kommunikál, amihez vagy már eleve közel érzi magát a célközönséged, vagy szeretne ehhez az értékrendhez kapcsolódni.

Ez az affinitás törvénye működés közben:

a vonzódás bizalmat eredményez, a bizalom pedig megnyitja a szíveket és a pénztárcákat.

Ezt a szabályt nem csak a jelekre, szimbólumokra alkalmazhatod, hanem a szavakra is (persze azok is jelképek, a gondolataink jelképei). A bevétel szó régen azt jelentette: meghódítani egy várat, várost, bevenni azt. Az angol »income« szó is azt jelenti be-jön, a skót nyelvben pedig még ma is a bejáratot jelenti.

HA BEVÉTELT SZERETNÉL, az elsődleges dolgod vállalkozóként az, hogy nyisd ki az üzleted ajtaját, engedd be a vevőket, hadd ismerjenek meg.

Adj minden potenciális vevődnek értékes információt magadról, a cégedről és a termékeidről, ésn alakítsd ki azt a jelentéstartalmat, amit a másik fél PONTOSAN ÚGY ÉRT MEG, AHOGYAN TE SZERETNÉD HOGY ÉRTSEN.

Teheted ezt szavakkal, képekkel, megjelenéssel, eredet-sztorikkal.

Egy nagyon jó példa

Ehhez egy rendkívül jó példa a Rolex logó és annak jelentése. Ez az ötágú arany korona, ami önmagában is elegáns. Emellett képviseli a Rolex 5 betűjét, de jelképez egy kezet a csuklót körbefogó órával, valamint tartalmazza azt a jelentést is, hogy a Rolex ház minden know-how-ja és értéke a kézzel való alkotás 🖐, és hírnevük ennek a mesteri szakértelemnek köszönhető.

Amikor együtt dolgozom egy cégvezetővel, akkor a bevétel-tervezés során rendkívül fontos szerepet kap az értékteremtés, és a kapcsolatod a célközönséggel, és nagyon sokat foglalkozunk az értékeid kommunikálásával.

Persze ennek megvannak a buktatói is, amivel nagyon csúnyán rá lehetne faragni, de azokat menet közben már ki tudjuk igazítani.

Én szívesen megismerném a TE vállalkozásod értékeit egy kötetlen beszélgetés során.

Foglalj egy időpontot hozzám itt:

Ha hasznosnak találtad a bejegyzésemet, oszd meg másokkal is.

 

 

© 2022, Mogyorósi Ágnes

Minden jog fenntartva!