KOMMUNIKÁCIÓ és BEVÉTEL #2

ez egy rendhagyó karácsonyi üdvözlet

2022. december 20.

Hová is akartál eljutni 2022-ben?

Akárhogy is sikerült, GRATULÁLOK az eredményeidhez!

De máris tekintsünk előre, és nézzük, 2023-ban hogyan jutsz el a tisztességes de növekvő profithoz.

Ehhez legelőször is az kell, hogy sok BEVÉTEL legyen, ez a profit alapja. 

De min múlik a bevételed 2023-ban? A kommunikációs szinteden!

karácsony

 Megvesztél, Ági, hát hogy jön ez ide???

Bemutatom egy időszerű példán, a karácsonyi ajándékvásárláson.

A KOMMUNIKÁCIÓ EREJE

A kommunikáció erejét két dolog adja:

  1. a FIGYELEM és
  2. a SZÁNDÉK.

Itt a karácsony, rég nem látott rokonok és ismerősök jönnek, jókívánságok, ajándékok érkeznek az e-mail fiókodba az üzleti partnereidtől. Ezek esetenként csak apró FIGYELMESSÉGEK (figyeled a szóhasználatot?).

Az emögött álló SZÁNDÉK pedig az, hogy valamiféle pozitív hatást váltson ki.

Neked is illik valami figyelmességet adnod karácsonykor, már ha ott van a te szándékod is, hogy pozitív hatást válts ki.

Hogy csináld, hogy jó legyen?

Jártál már úgy, hogy a „mit szeretnél karácsonyra” kérdésre az volt a válasz: „fogalmam sincs!” Ez olyan, mint viccet mesélni felszólításra. Sosem akkor jut eszébe az embernek, amikor kérdik tőle.

Így hát kérdezni nem mindig elég. Ilyen esetekben kerül a fa alá még egy zokni, még egy sál, még egy csomag kávé. Nem mondom, hogy ezeknek nem lehet örülni, de azért az ekkor látott mosoly nem mindig jön tiszta szívből.

Az ajándékvásárlás csak addig teher, amíg a másik igényei, valódi vágyai ismeretlenek.

Ám igazi élvezet, ha van mögötte egy SZÁNDÉK: igazi örömet akarsz okozni.

Ha tényleg örömteli meglepetést akarsz okozni, ahhoz lehet, hogy az kell, hogy ne csak karácsony előtt 2 nappal kérdezz, hanem az kell, hogy egész évben FIGYELJ!

Minek szokott örülni?

  • Annak, ha találkozik a barátaival? Szervezz egy közös programot nekik.

  • Moziba szeret járni? Kapjon egy jegy-kupont, bérletet.

  • Romantikus filmeket néz? Teremts hasonló hangulatot, és hadd élje bele magát a mesébe.

  • Ki a kedvenc írója? Jelent meg mostanában könyve, ami még nincs meg?

  • Mi az, amit az üzletben vagy a neten megcsodált, de mondjuk az ára miatt csalódottan visszatette, vagy bennhagyta a kosárban? Vedd meg neki, vagy dobjon össze rá a család vagy a barátok.

  • és így tovább.

De ehhez FIGYELNI kell, és kell a SZÁNDÉK: igazi örömteli meglepetést okozni.

De mi van, ha te is olyan ajándékra vágysz, ami nem a 12 egy tucat kategória?

Máris mondom.

A KOMMUNIKÁCIÓ EREJE A VÁLLALKOZÁSODBAN

A vállalkozásban kicsit fordítva ülünk a lovon, hiszen KAPNI szeretnénk – méghozzá jó sok pénzt! 

Neked az üzletben ez a „karácsonyi ajándékod”.

Egy vevőtől viszont hogyan várjuk el, hogy ő örömet akarjon neked okozni?

Hát ugyanúgy, ahogy a karácsonyi ajándékokkal: a VISZONZÁS ÖRÖME által.

  • Ha szuper-figyelmes kiszolgálást kapok egy kávézóban, máskor is oda megyek.
  • Ha az eladó egy boltban nem foghegyről válaszol, hanem még segít is megkeresni a vágyott ruhadarabot, máskor is nála költöm majd el a pénzem.

Egy visszajáró vevőt szerezni nagyságrendekkel kevesebb energiabefektetés, mint elérni, hogy valaki ismeretlenül betévedjen az üzletedbe – és nagyságrendekkel több bevételt is hozhat.

Tehát amikor azon gondolkodol, hogy legyen TÖBB PÉNZED, akkor nyugodtan felteheted azt a kérdést, hogyan emeljem a köztünk lévő interakció gyakoriságát vagy minőségét.

És ugyanaz a két kulcstényező használandó, mint a kommunikációnál:

  1. a FIGYELEM és
  2. a SZÁNDÉK.

Szóval mikor a vállalkozásoddal vagy a termékeddel szeretnél pozitív megítélést kiváltani, akkor is érdemes FIGYELNI arra,

  • hogy viselkedik a vevő?
  • minek örül, vagy mi miatt fordul ki a boltodból?
  • melyik terméket nézegeti vagy vásárolja szívesebben?
  • mi az a hozzáadott érték (legyen az ügyfélélmény, vagy minőség), ami miatt téged választ, nem a konkurenciádhoz megy?

Még egy dolog...

Nagyon fontos a sorrend!

Ha kapni akarsz, előbb ADJ FIGYELMET, hogy megvalósulhasson a SZÁNDÉKOD: olyan HATÁST érsz el, amilyet szeretnél.

Ha bevételt akarsz, figyelj a vevődre, és érd el, hogy akarja viszonozni a figyelmességed.

Köszönöm, hogy olvasod az írásaimat, köszönöm a reakciókat, válaszüzeneteket, kommenteket, egyszóval: KÖSZÖNÖM A FIGYELMEDET.

Szeretném én is viszonozni ezt, és szívesen venném, ha megismerhetném a vállalkozásodat egy kötetlen beszélgetés során.

Mutasd be a vállalkozásod 30 percben!

Ha hasznosnak találtad a bejegyzésemet, oszd meg másokkal is.

 

 

© 2022, Mogyorósi Ágnes

Minden jog fenntartva!